FAQ telefoniløsning erhverv - Spørgsmål/svar til telefoniløsning
1

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Hvilket netværk gør DI Tele brug af?

DI Tele anvender TDC netværk både ved mobil- og fastnet/IP telefoni. Ydermere anvendes TDC’s netværk ved telefoni fra mobilen i udlandet samt ved kald fra Danmark til udlandet.

Ved levering af internet, fiber- eller VDSL forbindelse, er det ligeledes TDC netværk, der benyttes.

Hvilke produkter tilbyder DI Tele?

DI Tele er en full-service udbyder, vi kan således tilbyde både IP- og mobiltelefoni, internetnet baseret på mobil-, VDSL eller fibernetværk. Telefonien bliver samlet i en telefoniløsning, der ”ligger i skyen” og således med fuld fleksibilitet for løbende support, opgraderinger og øvrigt vedligehold. Løsningen giver også mulighed for at benytte: Microsoft Teams, forskellige integrationer samt softphone.

Som kunde kan man vælge at gøre brug af hele paletten af muligheder eller blot de dele, der er relevante for det konkrete behov.

Hvilken oppetid og service-level tilbyder DI Tele?

DI Tele har historisk set haft en oppetid på deres system på 99,5%. Er uheldet ude og system eller netværk er nede eller fejler, står vi altid parat 24/7 og er klar til at finde løsninger på eventuelle problemer.

Ved nedetid internet, fiber- eller VDSL forbindelse, er der ligeledes support 24/7. I forbindelse med generelle fejl garanteres der fejlretning inden for 3 timer på hverdage og samme dag i weekender.

Er der binding og opsigelse i aftalen med DI Tele?

DI Tele leverer telefoni helt uden binding eller opsigelse. I det tilfælde, at DI Tele leverer teknisk udstyr eks. mobil- eller IP telefoner, headset’s o.lign. uden beregning, vil man dog være bundet af aftalen i op til 36 måneder.

Ved levering af internet er der på ADSL og VDSL forbindelse en 12 måneders binding og på fiberforbindelser er der en binding på 36 måneder.

Kræver en telefoniløsning hos DI Tele installation af fysisk udstyr?

DI Tele leverer en telefoniløsning, der er en løsning placeret i ”Skyen”. Dette indebærer, at der ikke stilles noget krav om installation af teknisk udstyr hos kunden.

Fordelen med en telefoniløsning placeret i ”Skyen” er, at alle opdatering, opgraderinger og ændringer kan ske uden dyre besøg af en tekniker. Det indebærer også, at al ny funktionalitet, der løbende udvikles, uden videre gøres tilgængeligt for alle brugere.

Hvordan sker et skifte til DI Tele, og vil der være nedetid?

I forbindelse med et skifte tager DI Tele ansvaret for, at det sker så gnidningsfrit som muligt. Et skifte til DI Tele kan ske helt uden nedetid, da al praktik kan planlægges på forhånd jf. denne tidslinje (klik her).

På dagen for introduktion af telefonsystemet sker det naturligvis hos jer, hvor der også ydes hjælp til den enkelte medarbejder i det omfang, der er behov for det. På dagen for igangsætning af løsningen, vil DI Tele også være tilstede og hjælpe medarbejdere i gang med den nye telefoniløsning.